maandag 16 september 2013

Informatie en kennis delen via communities op google +


Het is maandagmorgen en ik ben bezig met mijn wekelijkse ochtend "lezen en leren".

Ik lees het boek "De slimme organisatie" van Menno Lanting, een boek dat ik van Wim Sondagh te leen heb gekregen en ik verslind het. Het digitale tijdperk biedt ongekende mogelijkheden en de veranderingen gaan razendsnel. Zoals Wim mij eerder vertelde lees ik dat we iedere twee dagen dezelfde hoeveelheid informatie produceren als vanaf het begin van onze beschaving tot 2003 !

Het leuke hiervan is dat een groot deel van deze informatie via internet vrij verkrijgbaar is.

Ik lees dat we deze informatie steeds meer via onze netwerken verkrijgen en steeds minder via zoekmachines zoals Google.

Met HOC wil ik open, eerlijk en betrouwbaar in de maatschappij staan en daarom heb ik een paar maanden geleden een aantal communities op Google+ aangemaakt om kennis te delen. Communities zijn plaatsen waar mensen kunnen samenkomen en met elkaar kunnen praten over gedeelde interesses, bijvoorbeeld:

   


Tot nu toe is er weinig activiteit op de verschillende communities geweest. Ik zet er zelf af en toe iets op, maar het is de bedoeling dat mensen er informatie gaan delen.






Daarom wil ik vragen om eens een kijkje te nemen op één of meerdere van deze communities en mij van tips te voorzien. Als het onderwerp je interesseert dan kun je ook lid worden.

Het doel is kennis delen !

Klik hier voor onze Google+ pagina.

Hilda Bolhuis
Directeur HOC Opleiding & Training

Geen opmerkingen:

Een reactie posten